wtorek, 30 lipca 2013

OO2. Ocena: regebox.blogspot.com

Hej! Dzisiaj pierwszy raz napisze dla was ocenę bloga :) Proszę przymknąć oko na błędy na pewno je kiedyś nadrobię ;)

Ok dzisiaj oceniam bloga Wioli http://regebox.blogspot.co.uk/

1.Pierwsze wrażenie (10 /10)
Pierwsze wrażenie było zdumiewający gdyż blog bardzo mi się spodobał graficznie i kolorystycznie. Nazwa bloga to "Regebox" co oznacza w przetłumaczeniu na polski to chyba będzie "pudełko rege/skrzynia rege" chociaż nie powinno być razem bo wtedy to nie ma tłumaczenia na polski. Na blogu nigdzie nie znalazłam wyjaśnienia nazwy i adresu bloga. Nazwa bloga jest taka sama jak adres URL bloga lecz na nagłówku nie pisze jako nazwa tylko adres bloga co wygląda nawet fajnie ale o tym dalej. Favikona jest to czerwony pantofelek na białym tle i to wygląda ładnie. Opisu bloga nie ma.


 2. Szata graficzna (8/10)
Wygląd bloga jest śliczny tak jak już mówiłam wcześniej. Nagłówek jest w jasnych kolorach, które pasują do reszty. Tłem są różowe cegiełki, które pasują idealnie i aż miło się czyta na takim tle. Jedyne, które tak trochę razi to to, że zdjęcie autorki bloga jest rozmiaru obrazków z nagłówka i jest to troszkę tak nie fajnie. Gdyby obrazek był mniejszy to było by idealnie. Czcionka bloga to chyba Arial albo Georgia. Są to klasyczne czcionki lecz pasują do wszystkiego. Na tym blogu wygląda to bardzo ładnie, schludnie i estetycznie. Tekst jest szary i mały więc nie razi jakimś kolorem w oczy i dlatego fajnie się go czyta. Pod paskiem nawigacyjnym i nad nagłówkiem znajdują się samodzielne strony i są to: Kontakt, Blog, Zapytaj mnie! Według mnie są to trzy najważniejsze karty lecz może oprócz "Zapytaj mnie!". Nie jest potrzebna karta "O mnie" gdyż na pasku bocznym jest już krótka informacja o autorce. Te karty na górze wyglądają bardzo ładnie i nie rzucają się tak strasznie w oczy, że aż przeszkadzają tylko są zmieszane z tłumem lecz łatwe do znalezienia.


3. Treść oraz poprawność (20/20)
Czytając treść postów czytało mi się bardzo przyjemnie i nie znalazłam, żadnych błędów ortograficznych. Z interpunkcją również nie było problemu. Blog ten jest o życiu blogerki i o jej zainteresowaniach więc czasem pojawiały się posty o tym co ostatnio wydarzyło się w jej życiu lub o rzeczach, które ją zainteresowały więc notki są zgodne z tematyką bloga.



 4. Dodatki (4/5)
Na pasku bocznym są między innymi witryny typu: "O mnie",Moje konta na innych stronach społecznościowych, Obserwatorzy, opcja obserwacji przez bloglovin,archiwum bloga, statystyka i na samym końcu bannery reklamujące inne blogi. Jedną rzeczą, która mi się nie spodobała to w jaki sposób archiwum bloga jest ustawione czyli nie ma opcji wysunięcia z danego miesiąca opublikowanych postów. Pokazane na dole:Spodobały mi się również duże loga kont społecznościowych na których można znaleźć autorkę bloga.  Podoba mi się również, że bannery reklamujące inne blogi są małe i nie przeszkadzają w wyglądzie bloga. Zdjęcia są dobrej jakości i rozmiaru. Nie ma muzyki w tle z czego się cieszę gdyż musiałabym dać gorszą ocenę bo nie lubię kiedy w tle leci muzyka a ja się stresuję, żeby jak najszybciej ją ściszyć.
Filmiki są co jakiś czas i nie są najgorszej jakości ale wiadomo też, że blogspot przerabia trochę video na swoje potrzeby. Dlatego też pożyteczne jest mieć kanał na YouTube bo kiedy tam dodasz filmik w super jakości to wystarczy, że podasz linka na blogu i z głowy. Bardzo mi się spodobały również plakietki ( nie wiem jak to nazwać), które służyły jako teksty na pasku bocznym np. Statystki,Obserwatorzy i Archiwum. Przykład na dole:


5.Dodatkowe punkty (5/5)  
Dodatkowe punkty daję za nagłówek, samodzielne witryny na blogu m.in Kontakt,Blog,Zapytaj mnie!
Daję również dodatkowe punkty za loga witryn społecznościowych, na których można znaleźć autorkę i za małe nie przeszkadzające bannery. Śliczne również są plakietki: Obserwatorzy, Bloglovin,Statystyka,Archiwum i Bannery.


Podsumowanie (47/50)        
Gratuluję! Zdobyłaś 47 punktów z 50 a jest to bardzo dobry wynik :)
Radzę Ci abyś poprosiła kogoś lub sama zmieniła archiwum bloga na takie lepsze z wysuwanymi postami napisanymi w danym miesiącu.

2 komentarze:

  1. dziękuję bardzo za ocenę :) archiwum zmienię jak tylko będę miała trochę więcej czasu :]

    OdpowiedzUsuń