wtorek, 30 lipca 2013

OO3. Ocena: pamientnikzuzu.blogspot.com

Pierwsze wrażenie (4/10)
Tytuł bloga ciężko znaleźć. Kolor tytułu strasznie zlewa się z tłem, nie jest zbytnio wyraźne i tym samym nie przyciąga swojej uwagi. Tytułem jest "Pamiętnik Zuzu",czyli od razu wiem o jakiej tematyce jest blog. Co jest dużym plusem. Adres bloga jest taki sam, a więc szczególnie się nie wyróżnia. Favikona nie musi się każdemu podobać, ponieważ jest specyficzna. Jest to listek marihuany. Mnie akurat nie przypada. Wielka szkoda, ale Zuzia nie posiada żadnego opisu bloga


Szata graficzna (5/10)
Tło bloga według mnie jest bardzo nieodpowiednie. Przyciąga całą uwagę, tylko i wyłącznie po wejściu na bloga patrzyłam na tło. Ogólnie strasznie chaotycznie jest na blogu. Nie dość, że wszędzie jest wszystkiego pełno to jeszcze tło jest takie, że nie wiadomo w którą stronę patrzeć. Aż głowa zaczyna boleć. Autorka nie posiada żadnego banneru, ma po prostu napisany tytuł na tle. Czcionka bloga jest mało wyrazista, ale o ładnym kolorze. Ciekawy wybór czcionki. Autorka posiada kilka stron, jak "O mnie", "Akcje", "Kontakt", "Photo-Blog" oraz "Blogi, które czytam". Wszystkie strony są fajne, na każdą weszłam i każda mnie czymś zaciekawiła.


Treść oraz poprawność (18/20)
Nie doszukałam się błędów ortograficznych i praktycznie nie było także błędów interpunkcyjnych. Blog jest pamiętnikiem Zuzi i treść jak najbardziej zgadza się. W każdej notce Zuzia stara się opisać swój dzień, przeżycia, doznania oraz marzenia. Do każdej notki dodaje zdjęcia, a więc możemy zobaczyć pracę jakie robi lub w jakich miejscach była. Czuje niedosyt w związku z treścią.


Dodatki (3/5)
Widzimy wiele witryn z konkursami Zuzi oraz rozdaniami nagród. Wszystko fajnie, ale według mnie jest tego za dużo, zrobiłabym na miejscu autorki osobną stronę na te wszystkie witryny. Zuzia posiada również muzykę w tle, całkiem sympatyczną, lecz poleciłabym zmianę ustawień, tak aby muzyka była, lecz żeby nie włączała się tuż po otworzeniu bloga. Troszeczkę to odstrasza. Jak już wyżej wspomniałam Zuzia dodaje dużo zdjęć na bloga, które się chętnie ogląda.


Dodatkowe punkty (1/5)
Autorka dostaje ode mnie wielki plus za stronę "Aukcje" w której możemy znaleźć wiele pomocnych witryn. Możemy szybko się dostać na stronę "pusta miska" lub "pomagaj karmić psiaki". Wielki plus za to, bardzo mnie zaciekawiła tym.


Podsumowanie (31/50)
Bardzo gratuluję uzyskania tylu punktów. Myślę, że kiedy popracujesz nad witrynami i tłem bloga to bardzo Twój blog się polepszy. :)

Pozdrawiam
    Patrycja, xoxo

2 komentarze:

  1. Dziękuję za ocenę
    Dzięki tobie wiem co muszę pozmieniać i nawet mam pomysł

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawa ocena :) najważniejsze aby oceny były obiektywne.

    OdpowiedzUsuń